[Y] Glossário de Marketing Interactivo


1-A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S U V T W X Z Y | 2b-On

[Y] Glossário de Marketing Interactivo

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

YIELD – É a percentagem de cliques vs impressões num anúncio dentro de um determinada página. Também designada pela click rate.

YIELD MANAGEMENT – É a Produção e a gestão de receitas é o processo de compreender, antecipar e influenciar o anunciante e o comportamento do consumidor a fim de maximizar os seus lucros através de melhores vendas, pricing, packaging e gestão do inventário, enquanto acrescenta valor aos anunciantes e utilizadores do site.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Estas definições foram compiladas pelos membros da Mobile Marketing Association (MMA) e Interactive Advertising Bureau (IAB).

About João Geraldes

Sales & Marketing Manager at Timestamp and University Lecturer. Chairman of the Meeting of O. V. – Portuguese Association of Sales Professionals, Member of the board of Economists number 10723.
This entry was posted in Glossário de Marketing Interactivo (PT) and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s