Social Media Revolution II [Socialnomics]


Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

As sites like Twitter, Linkedin, Ecademy, Chamber.com, Ushi and Facebook gain value to the business world, many companies have cropped up to analyze and establish what the sentiment is of the collective online intelligence and also to identify individuals with influence and authority. Companies including Klout, ViralHeat and Radian6 all scan blogs and other social media channels with predictive models to determine if the content surrounding a brand or person is negative, positive or neutral.

No one likes to be bombarded with irrelevant offers and content while using their favorite social network. But the more active you are online, the more effectively predictive analytics can work to deliver targeted and relevant offers.

As this information becomes increasingly valuable to businesses of all sizes, these sentiment analysis companies are expected to grow rapidly.

Those are great video to show the trends and data behind social media.

Advertisements

About João Geraldes

Doutorado em Gestão, Estratégia e Posicionamento pela Universidad da Extremadura de Badajoz na área de Organização e Competitividade, Mestre em Gestão no Instituto Superior de Gestão e Licenciado em Organização e Gestão de Empresas no ISCTE. Atualmente é Coordenador da Licenciatura de Gestão do Instituto Piaget, Diretor Emérito do Instituto Superior de Ciências da Administração, Managing Partner da 2B-On | SOCIAL BUSINESS CONSULTING, CEO da TSG, BUSINESS & TECHNOLOGY CONSULTING, Partner da AKA People, Diretor da Pós Graduação de Gestão Hospitalar do Instituto Superior de Gestão. Leciona ainda na Ordem dos Farmacêuticos a Pós-Graduação de Marketing Digital e é docente também no Centro de Estudos Superiores da Indústria Farmacêutica em Marketing Digital, acumulando experiência lectiva desde 1990 (27 anos). É Presidente da Assembleia da OV-Associação Portuguesa de Profissionais de Vendas e Presidente da Direção da Associação de Proprietários de São Marcos desde 1995). É membro efetivo da Ordem dos Economistas com o nº 10723.
This entry was posted in Social Media (PT) and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s